Jaki rower najlepiej wybrać? Jakie są możliwości? O jakich sprawach najlepiej pamiętać w czasie kupna?

Jak pragniemy zakupić rower należy poważnie nad tym pomyśleć, a to z tego powodu, że dzisiaj odmiennie niż kiedyś mamy do wyboru wiele innych opcji. Z pewnością rowery klasyczne mają największą ilość zwolenników, ale jeśli interesują nas nowości warto poznać parę nowych modeli rowerów.


Jeżeli chodzi o znane modele, to faktycznie rowery szosowe są warte uwagi - url. Są przeznaczone do jazdy po asfalcie, posiadają dość duże, 28-calowe koła, z wąskimi, od 23 do 25 mm., gładkimi oponami. Kierownica w takim rowerze jest zagięta w dość znaczny sposób, dzięki czemu można przyjąć bardziej aerodynamiczną pozycję. W zależności od geometrii i ramy, standardowe rowery szosowe możemy podzielić na dwie grupy, co oznacza sportowe i endurance. Kolejny rodzaj to także popularne rowery górskie.

Tak zwane “górale” zostały stworzone do jazdy w terenie, poza asfaltem. Mają bardzo często koła od 26 do 29 cali. Liczą się szerokie opony z dość agresywnym bieżnikiem, a także jeden albo nawet dwa amortyzatory. Obecnie coraz więcej osób stosuje je do jeżdżenia po mieście. I chociaż nie są do tego stworzone to faktycznie spełniają swoją rolę. Następny, znany model to rower trekkingowy, definiowane są również jako typowe rowery turystyczne, gdyż wyposażone są klasycznie w błotniki, bagażnik i oświetlenie.

Sprawdź też: RoweryMirapolNext


Koło ze szprychami
Autor: Martin Fisch
Źródło: http://www.flickr.com
Opony są w większym stopniu szerokie niż w szosówce oraz węższe niż w ”góralu”. Pozycja za kierownicą jest bardziej komfortowa niż w rowerze szosowym. Cross to dosyć często taki sam rower, lecz pozbawiony jest turystycznych dodatków.

Rower crossowy można bez problemu przerobić na trekkingowy, najlepiej zamontowując w nim błotniki oraz bagażnik. Takiego typu rowery najkorzystniej wypadają na asfaltowych drogach i ubitych, ścieżkach z gruntu. Jak wspomnieliśmy na początku, dzisiaj mamy jednakowoż do wyboru wiele innych interesujących modeli rowerów. Jednym z nich jest z pewnością fatbike. To rower skonstruowany na bazie górala. Ma masywne opony, ich szerokość wynosi od 4 do 5 cali. Te szerokie opony sprawiają, że fatbike rewelacyjnie sobie radzi w czasie jazdy po śniegu i piasku. Dość często nie ma w tych rowerach amortyzatora, bo jego zadanie przejmuje szeroka opona.
Archiviato in: